Uppgifter kapitel 2

Kan du detta?
1. Beskriv några arbetsuppgifter som handlar om att ge service.
De flesta arbetsuppgifter om man arbetar i till exempel en affär handlar om att ge service till kunderna som kommer in. Om en kund till exempel frågar om hjälp eller undrar om en produkt så ger man service till kunden.
 
2. Hur beter en säljare sig som har servicekompetens? Ge några konkreta förslag.
- Hjälper andra och ser till att finnas till för kunden.
- Tar reda på och finner lösningar på kundens behov.
- Har människorintresse
- Tar hänsyn till människors olikheter
- Sätter sig in i andra människors situation och förstår deras känslor.
 
3. Hur kan du vinna kundens förtroende?
Man visar intresse för kunden och visar att man är nyfiken på kunden. Man får kunden att känna att den står i centrum. Man kan få kundens förtroende genom att visa att man är engagerad och fråga om kundens behov och situation.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0